Author Topic: De Verdeling  (Read 8239 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthijs

• Mod
  • Tier 3
    • Twirlbound Studios
  • Current Mood: happy happy
De Verdeling
« on: January 06, 2012, 06:28:24 AM »
[= The distribution]

:DDe verdeling

Om het gigantische spel efficint en snel te kunnen vertalen, moet er een verdeling van de tekst worden gemaakt. In dit topic kan daarover beslist en overlegd worden en er staat ook hier een tabel met de namen en het deel tekst dat gedaan zal worden.

Leden en verdeling / Members and distribution
Naam
Thijs
Matthijs
Rick
Sander
Nick
Tristan
Tekst
Page 1: 1-588, Page 2, Page 5, Page 12, Page 13, Page 15, Page 19
Page 1: 589-1176, Page 6, Page 11
Page 3, Page 8
Page 4, Page 7
Page 9, Page 10, Page 18, Page 19
Page 16

« Last Edit: April 14, 2012, 12:55:09 PM by Thijs »

Thijs

• Mod
  • Tier 3
  • Current Mood: amused amused
Re: De Verdeling
« Reply #1 on: January 06, 2012, 07:45:31 AM »
Het Duitse team pakt het heel handig aan: zij maken voor elke pagina een topic aan. We kunnen ervoor kiezen om om- en om een pagina te vertalen. Elke keer als we een pagina vertaald hebben, gaan we naar elkaars werk kijken voor eventuele verbeteringen. Daarnaast kun je tussendoor natuurlijk in de topics terecht voor vragen en discussies.

En oja, ook nog belangrijk! We moeten dezelfde namen afspreken voor bepaalde dingen die vaak voorkomen in het verhaal. Ik kan zo geen voorbeeld bedenken, maar dat komt wel tijdens het vertalen. :)

Het lijkt me trouwens geen goed idee om de titel te veranderen naar 'Naar de maan'. Dat kwam namelijk ook in de video aan sprake. :P

Matthijs

• Mod
  • Tier 3
    • Twirlbound Studios
« Reply #2 on: January 06, 2012, 08:35:31 AM »
Okee, misschien een namen-topic maken om diezelfde namen aan te houden? :)

Wat houdt een pagina precies in? Een paar regels, of...?

Ja, ook omdat in het Nederlands 'Naar de Maan' nog een andere betekenis heeft haha...

Thijs

• Mod
  • Tier 3
« Reply #3 on: January 06, 2012, 08:39:56 AM »
Okee, misschien een namen-topic maken om diezelfde namen aan te houden? :)
Ja, maak ik gelijk aan!

Wat houdt een pagina precies in? Een paar regels, of...?
Alle dialogen passen niet in n spreadsheet geloof ik. Dus is n pagina gelijk aan n spreadsheet.

Ja, ook omdat in het Nederlands 'Naar de Maan' nog een andere betekenis heeft haha...
Hehehe.. XD

Matthijs

• Mod
  • Tier 3
    • Twirlbound Studios
« Reply #4 on: January 06, 2012, 09:25:57 AM »
Okee, topic per pagina lijkt me een prima verdeling! Misschien dan iedere pagina door tween delen, ieder de helft per pagina?

Pagina 1 bijvoorbeeld: ik de eerste 588 regels, jij de tweede 588 regels? :)

Thijs

• Mod
  • Tier 3
« Reply #5 on: January 06, 2012, 09:28:17 AM »
Okee, topic per pagina lijkt me een prima verdeling! Misschien dan iedere pagina door tween delen, ieder de helft per pagina?

Pagina 1 bijvoorbeeld: ik de eerste 588 regels, jij de tweede 588 regels? :)
Ja, laten we dat maar zo aanhouden! Er zit ook een handige chat in Google docs, daar kun je ook nog opmerkingen kwijt. :) Dan begin ik alvast vanaf 588!

Thijs

• Mod
  • Tier 3
« Reply #6 on: January 07, 2012, 02:37:52 PM »
Mijn eerste taak is nu afgerond. Ik stel voor dat we vanaf nu per hele pagina's werken. Dat is net wat makkelijker.

Fr3g0s

• Mod
  • Tier 2
« Reply #7 on: January 07, 2012, 05:32:45 PM »
Ik kan die pagina's nog niet zien maar dat komt met google docs neem ik aan? Ik heb in het algemene overlegtopic mijn google id gepost (denk ik :') ) dus zodra ik die kan zien kan ik in principe aan de slag. Het lijkt mij dat ik dan gewoon de volgende "pagina" krijg? Als ik die kan zien dan kan ik in principe morgen beginnen, ik moet morgenochtend wel werken (van 8 tot 12) maar in de middag ben ik verder thuis, ik moet misschien nog wel wat aan school doen maar ik kan wel degelijk wat tijd vrijmaken dus ik hoor het wel ;)

Thijs

• Mod
  • Tier 3
« Reply #8 on: January 07, 2012, 05:45:02 PM »
Hee Sander! Ik stel voor dat jij voor pagina 4 gaat zorgen. :) Rick gaat aan de slag met pagina 3.

Fr3g0s

• Mod
  • Tier 2
« Reply #9 on: January 07, 2012, 05:51:02 PM »
Een pagina is toch gewoon wat helemaal onderaan staat als je dat document open hebt staan? :X As in, die sheets van 1 tm 20? Sorry maar ik gebruik eigenlijk nooit google docs :') Ik ga er dadelijk niet meer aan beginnen want ik moet morgen om 7 uur op staan maar dan zal ik er morgen in ieder geval even naar kijken ;)

Thijs

• Mod
  • Tier 3
« Reply #10 on: January 07, 2012, 05:52:03 PM »
Ja, onderin de pagina en dan nummer 4. :) En is goed hoor! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! :seraismile:

Thijs

• Mod
  • Tier 3
« Reply #11 on: January 07, 2012, 07:36:38 PM »
Zo, hh. Pagina 2 heb ik nu ook helemaal vertaald.

Matthijs

• Mod
  • Tier 3
    • Twirlbound Studios
« Reply #12 on: January 08, 2012, 05:27:59 AM »
Okee, ik stel voor steeds een hele pagina inderdaad - eerst waren we met z'n tween en dan is ieder de helft van de pagina prima te doen, maar nu is ieder een hele pagina wel wat productiever. :) Ik zal het allemaal aanpassen!

Matthijs

• Mod
  • Tier 3
    • Twirlbound Studios
« Reply #13 on: January 08, 2012, 05:42:26 AM »
Bijgewerkt! Als iemand voorkeur heeft voor bepaalde pagina's dan zeg het zo snel mogelijk, dan is de kans het grootst dat je die kunt vertalen.

Ik laat het voor nu even open, omdat het altijd zou kunnen dat er nog mensen bij komen!

Rick

• Mod
  • Tier 2
    • RPGflag.nl
« Reply #14 on: January 08, 2012, 07:26:36 AM »
Ik had al via Thijs afgesproken dat ik pagina 3 zou doen. Zodra ik die af heb zal ik deze ter controle aanbieden en verder gaan met de eerst volgende beschikbare pagina.